FAQ - mobil

Ofte stilte spørsmål

Her er svar på en del spørsmål vi ofte får:


Q.      Endre passord i mobilappen

Sjekk at du har lastet ned siste versjon av appen fra Google Play / App Store (søk opp Lifeness)


ENDRE PASSORD:

  1. For å endre passord, åpne appen og klikk på "fortsett" og "logg inn". Der vil du finne en knapp hvor du kan bestille ny lenke for å endre passordet "Glemt passordet? Lag et nytt". Deretter skriver du inn e-post adressen din og klikk på "nullstill passord".  Nå åpner du e-post innboksen din uten å gjøre noe mer i Lifeness appen.
  2. Åpne innboksen din på mobiltelefonen, og åpne e-posten med lenke til å lage nytt passord. Klikk på knappen/lenken (i mobiltelefonen). NB. hvis du ikke har mottatt e-post sjekk i søppelpost/spam/uønsket i e-postkontoen din, da har den antakelig havnet der.
  3. Lifeness appen skal nå åpnes og du kan lag deg et nytt sterkt passord som inneholder minst 8 tegn. Det MÅ inneholde minst én STOR bokstav, én liten bokstav, ett tall og ett spesialtegn (f.eks. @). NB! Det kan IKKE være noe mellomrom i passordet.
  4. Logg deretter inn med e-post og det nye passordet ditt.
  5. Når du har endret passordet vil du få en e-post som bekrefter at du har endret.


Q.      Endre pinkode

Har du glemt denne så kan du nullstille denne der hvor du skriver inn pinkode (se under knappen "Fortsett", der står det "Glemt PIN-koden? Logg inn her for å nullstille det."

Følg instruksene på skjermen. 


Q.      Jeg får ikke logget inn

Det kan være ulike årsaker til at du ikke får logget inn. Her er noen forslag på ulike problemstillinger. Har du lastet ned siste versjon av appen? Hvis ikke slett først appen (fjern app), alle dine data vil fremdeles være tilgjengelig selv om du sletter appen. Deretter laster du ned ny versjon fra Google Play butikken (Android) eller fra App Store på din iPhone (iOS). Når du har lastet ned siste versjon klikker du på appen slik at den åpner seg og du kan klikke på Fortsett, logg in. Forsøk å se om du nå kan logge inn, eller om du får en beskjed på skjermen. Hvis du får beskjed om at du enda ikke er koblet til klinikken kan du ta kontakt med klinikken og be de om å legge deg til.


Q.      Jeg får ikke sendt melding

Det kan hende at du bare kan svare på en melding en gang, dette vil du få beskjed om i appen på meldingen. Sjekk dette først, og deretter ta kontakt med klinikken eller ditt helsepersonell. 


Q.      Passordregler

Du må ha minst 8 tegn. Det MÅ inneholde minst én STOR bokstav, én liten bokstav, ett tall og ett spesialtegn (f.eks. @) og det kan IKKE være mellomrom i passordet. Du kan ikke bruke det samme passordet som du brukte sist, men du må lage et nytt. Når du har endret passordet vil du få en e-post som bekrefter at du har endret.